torsdag 10 juni 2021

- Blindtarmen?

 Vaknade natten mellan tisdag och onsdag med helt SJUKT ont i magen, kallsvettig, illamående... ugh, kunde inte sova!
Men det lugnade sig lite tillslut..
Åt typ ingenting på hela dagen igår, dels för att jag inte kände mig hungrig eller sugen på nåt, och dels för att jag fortfarande hade sån molande värk i magen. Hade dessutom lite feber..
Idag har jag mått bättre, men fortfarande haft ont.. speciellt om jag rör mig, eller om jag kommer åt och rör vid nedre högra delen av magen.
Detta är tydligen lite tecken på blindtarmsinflammation (förutom då att min smärta har lugnat ner sig) så Johan sa till mig att ringa VC.
Sagt och gjort.. hon sa att ja det låter som blindtarmsinflammation, men eftersom smärtan lugnat sig så skulle jag avvakta. Skulle jag få mer ont, mer feber, eller allmänt må sämre, så skulle jag ringa igen..
Så nu sitter jag här och hoppas på att det ska gå över av sig själv så jag slipper besöka VC/akuten ^^)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar