måndag 8 juli 2019

- Louies små guldkorn

I princip varje dag så säger Louie nånting som får mig att le, eller känna mig stolt, eller bli förvånad ^^)
Det är svårt att komma ihåg allting, men tänkte att jag ville försöka skriva upp så många guldkorn jag kan, och vilken plats är bäst för det om inte bloggen?! ;)

Han spenderade helgen hos mina föräldrar, och morfar har alltid varit Louie favorit ^^) Så när vi skulle åka hem igår så sa han "hejdå moffa" som han brukar.. Jag frågade om han inte skulle säga hejdå till mommo oxå men det skulle han inte..
Han började gå iväg, och mamma o pappa ropade hejdå efter honom.. Han vänder sig då om och säger:
"Hejdå mommo! Hejdå moffa!
Ses annan daaaaag!"

Alltså gullrumpa!!

Idag när vi kom hem från förskolan så tog han av sig skorna, för att sedan direkt ta på dom igen.. sen ställde han sig vid dörren.
J: var ska du?
H: jag ska gå. Hejdå
J: Var ska du gå?
H: jag ska gå hem till moffa!


För någon vecka sedan var vi på biltema och köpte en springcykel till Louie, en fiffig sådan som man faktiskt kan sätta både trampor och stödhjul på.
Stolt som en tupp skulle han själv bära kartongen, vilket givetvis inte gick ^^) Han nöjde sig då med att gå och hålla pappa, som bar kartongen, i handen.
Medan Philip betalade cykeln så gick jag och Louie och köpte korv och glass. När vi sen skulle gå ut till bilen så blir Louie jätteledsen och börjar skrika:
"Min cykel!! Min cykeeeeeeeeeeeel"
Då trodde han att vi glömt hans cykel, fast Philip redan varit ute i bilen och lagt den..! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar