onsdag 28 april 2021

- Hus

När jag skrev mitt senaste inlägg, den 11 april, så hade vi haft en spännande vecka.
Den 5 april var vi nämligen på visning av ett hus i Hjärup. Vi har länge längtat efter ett hus men inte direkt letat. Men så av en slump så pratade vi om hus till salu i Hjärup när vi var på påskmiddag hos Phs föräldrar och jag gick ut på hemnet och där fanns ett hus bara ca 100 meter ifrån JoC. 
Vi tittade på bilderna och både jag och Ph blev lite smått förälskade. Vi bestämde oss för att gå på visningen.
Visst, där var en hel del att renovera och fixa till på huset.. men det gav oxå oss möjligheten att verkligen göra det till vårt eget.
1,5 plan plus källare, lagom stor trädgård där bak, liten gräsmatta och träddäck fram.
Vi lade ett bud!
Men efter en hektisk budgivning fick vi den 9 april tyvärr erkänna oss besegrade..
Nu var vi dock så inställda på hus att vi började leta på allvar. Vi var på en ny visning, denna gång i Staffanstorp, den 12 april.. men där var mycket dyra saker som behövde fixas..
Dagen efter fick jag plötsligt ett samtal. Från mäklaren av det första huset. "Det är ert om ni fortfarande är intresserade".
Jag blev så paff! Är det sant??
Vi behövde inte ens fundera. Vi svarade snabbt och kort: Ja!
Samma kväll träffade vi mäklaren och säljarna och skrev på kontraktet.
Så ja.. VI HAR KÖPT HUS! I Hjärup!
Helt galet! Drömmen har blivit sann!

Den 16 juli (senast) flyttar vi in i vårt HUS! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar